Iets meer over Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu Iets meer over Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu

Iets meer over Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Kevin

08 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

Hallo daar zijn we weer met een berichtje van over de zee. Vandaag ook wat meer over Bonaire zodat jullie weten waar wij een beetje uithangen dit half jaar.
Bonaire is een benedewinds eiland wat bij zuid amerika hoort. Het eiland heeft een vorm van een boemerang en is 40 km lang en tussen de 5 en 12 km breedt. Ongeveer 2 km uit de kust ligt klein Bonaire dit is een onbewoond eiland met ongeveer een oppervlakte van 6 vierkante km. De hoofdstad van Bonaire is Kralendijk, en het aantal inwonders op Bonaire is 15000.
De temperatuur heel het jaar door is ongeveer 33 graden overdag en s'nachts 29 graden. In de maanden oktober, november en december is het regenseizoen, dan valt er in de ochtend of avond een keer een tropische bui regen. Dat was denk ik wel weer voldoende informatie over Bonaire, oja een klein dingetje is ook wel leuk om te weten en dat is de zeewater temperatuur en die is heel het jaar door 27 graden :) lekker he.
En nu hoe het verder met ons gaat na al die serieuze praat over het eiland. Hier gaat alles goed, we zijn allebei nog druk aan het werk en tussen door vermaken we ons prima. Lekker uit eten, wat drinken op het terras en lekker luieren aan het zwembad of bij de zee, dus dat zit wel goed. Op het moment ben ik onze eethoek aan het opknappen van ons appartement. De stoelen waren grondig toe aan een beetje beits. Ze vielen namelijk een beetje heel erg uit elkaar en werden bij elkaar gehouden door lijmtangen haha. Dus eerst heb ik ze gelijmd, daarna schuren en om ze weer helmaal mooi te krijgen 2 lagen beits. Dus druk aan de klus, zie de foto's voor het resultaat. Onze auto staat ook op de foto dit keer. Reden we in nederland twee auto's een Kia en een Rover hebben we er nu nog maar 1 en hebben we een Toyota pickup! Hij is een beetje roestig en hij rammelt af en toe maar hij rijd prima een klein nadeel hij heeft geen stuur bekrachtiging dus best zwaar trek me helemaal lens aan dat stuur. Maar ja ieder nadeel heeft zijn voordeel krijg gratis fitnis voor de armpjes dus die blijven lekker fit! haha
Over een aantal weken komen de ouders van Kevin hier naar toe, die wilde toch wel weten waar wij zoal uithangen dus dat gaat gezellig worden. Ze komen niet alleen, want ze worden vergezeld door Jan, Lambert en Tinie en Elly. Zijn reuze benieuwd hoe ze het hier gaan vinden maar dat zal wel goed komen, ze blijven 10 dagen met zijn alle hier gezellie gezellie.
Denk dat ik er zo maar weer een eind aan ga breien want heb dit keer wel een lang stukje er neer gezet. Anders heb ik de volgende keer niets te vertelllen. Nou ben er eigenlijk niet zo bang voor dat ik niets meer weet, want we maken elke keer weer wel wat mee.
Doe iedereen de groetjes en tot snel maar weer, dikke knuffel en xxx van ons

  • 08 November 2012 - 18:50

    Angeline:

    Ha zusje,
    je belooft wel foto's maar die kan ik niet vinden ;-p. Fijn dat jullie het zo goed maken, we spreken elkaar binnenkort weer. groetjes van ons allemaal!

  • 08 November 2012 - 19:03

    Daantje:

    Hoi hoi

    Ja ikke beloven dat er foto's zijn en dan niet doen haha. Nee het komt wel maar hier gaat het ff niet kan geen foto's uploaden helaas ;( maar niet getreurd zodra het kan staan ze er ze er op. Nog even wachten en dan kun je ze als nog zien dus geduld is een schone zaak :)

    kussies Daantje

  • 09 November 2012 - 04:39

    Daan En Ronnie:

    Hoi Kevin en Daan.
    Zie je ik dacht al dat ik gek was maar idd dus efkes geen foto's nou das geen ramp da komt wel.
    Ben wel benieuwd na de opgeknapte stoelen. Ik houd t dit keer kort want tis hier al heel laat.....haha!
    Groetjes Daan, Ronnie en de kids xxx.

  • 09 November 2012 - 09:25

    Tante Ans:

    Hallootje,
    Mooi verhaaltje leuk om wat meer over Bonaire te horen zeker dat jullie het goed maken, we kijken uit naar de foto´s niet alleen van je kluswerk maar ook van je fitness apparaat.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons XXX

  • 09 November 2012 - 10:09

    Leen:

    Zongebruind, fit en gespierd: dat belooft wat! :-D
    Hier is het koud en nat, echt herfstweer. Verwarming aan en met warme chocomel op de bank Disney DVD's kijken!! Jullie blue-rays heb ik trouwens nog niet opgehaald, maar we zijn ook nog lang niet door jullie box met dvd's heen!
    Leuk dat de ouders van Kevin op bezoek komen! Kunnen ze zien waar jullie nou de hele tijd uithangen. Even een oogje in het zeil houden! Ons gaat het helaas niet meer lukken om jullie op te zoeken, we moeten ons nieuwe huis namelijk straks nog inrichten... Alhoewel, ik heb nog wel ergens wat oude stoelen staan die ik kan lijmen en beitsen... ;-D

    Liefs!

  • 09 November 2012 - 16:00

    Daan En Ronnie:

    Nou Kevin en Daan mooi om de foto's te zien. Is echt heel anders als hier sjeetje!
    Nou hebben we een beetje een idee waar jullie ergens uithangen...haha.
    Hey Daan vanavond gaan we trouwens in Geffen buurten met Anita en Gradje.
    Verder wensen we jullie alvast een fijn en zonnig weekend maar da zal wel lukken daaro!

    Groetjes xxx.

  • 10 November 2012 - 11:58

    Tante Ine:

    Mooi kluswerk geleverd, ik heb ook nog wel wat op te knappen en ik weet nu waar ik moet zijn! Wat een afstanden op jullie eiland, ik moet zeggen dat ik daar altijd wel benieuwd naar ben en dan meteen ga rekenen in hoeveel dagen ik rond zou kunnen fietsen, als er tenminste al een weg is om rond te fietsen. Nou dit zou me dan nog wel kunnen lukken in 1 dag. Wordt er trouwens gefietst op Bonaire?

  • 10 November 2012 - 15:36

    Ben En Tonnie:

    Het is aan jullie te zien dat jullie het naar je zin hebben. Daniëlle je hebt wel eer van je werk, leuke stoeltjes overigens. Er valt hier vandaag voor de afwisseling weer wat regen. Maar gelukkig is het zo nu en dan droog en kunnen we buiten nog wat klusjes doen, ca 10 graden. Over ons mooie Nederland weten jullie alles, dus laat ik het hier maar bij.
    Groetjes en tot een volgende keer.
    Ben en Tonnie

  • 10 November 2012 - 15:36

    Ben En Tonnie:

    Het is aan jullie te zien dat jullie het naar je zin hebben. Daniëlle je hebt wel eer van je werk, leuke stoeltjes overigens. Er valt hier vandaag voor de afwisseling weer wat regen. Maar gelukkig is het zo nu en dan droog en kunnen we buiten nog wat klusjes doen, ca 10 graden. Over ons mooie Nederland weten jullie alles, dus laat ik het hier maar bij.
    Groetjes en tot een volgende keer.
    Ben en Tonnie

  • 12 November 2012 - 18:21

    Mari En Norma:

    Kevin en daan wat mooi om zo telkens weer op de hoogte te blijven van jullie uitstapje(zullen we maar zeggen). Het lijkt ons en hel mooi eiland en alleen het weer al, wa lekker. Valt wel tegen voor kevin denk ik omdat het toch best zwaar werk is en dan die temperaturen of valt da mee?? Gr. van ons.

  • 17 Januari 2013 - 12:19

    Jorgo Van Veghel:

    Ha buurtjes,

    Hoe is het er mee? De omgeving hier ziet er wit uit. Heb wat foto's gemaakt. Als 1 van jullie even zijn mailadres geeft stuur ik ze wel door. Alweer de helft van de tijd er op zitten. Geniet er nog maar even van, want hier is het best frisjes.

    Groetjes de buurman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Welkom, leuk dat je onze avonturen gaat volgen in Bonaire. We gaan daar een half jaar wonen en werken.

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1194
Totaal aantal bezoekers 22407

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 Maart 2013

1 half jaar Bonaire

Landen bezocht: