De feestdagen voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu De feestdagen voorbij - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu

De feestdagen voorbij

Blijf op de hoogte en volg Kevin

07 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Het is al weer even geleden dat we een verhaaltje hebben achter gelaten, bijna een hele maand. Maar dan zullen we nu maar eens alles in een leuk verhaal vertellen. Eens even zien wat is er allemaal gebeurd hier nadat de papa en mama van kevin weer naar huis zijn gegaan.
De eerste week na hun vertrek niet zo veel, hebben we lekker rustig aan gedaan en weer volop gewerkt. Het werk van Kevin op het resort waar ze de boomhut hebben moeten bouwen hebben ze voor de kerst klaar gekregen dus die is weer met een volgend ding bezig, een aanbouw, garage en een badkamer bij mensen thuis. Op mijn werk gaat nog steeds alles prima zijn gangetje.
In het weekend voor kerst zijn we een dagje naar curacao geweest. Op zaterdag ochtend vertrokken we om 9 uur hier met het vliegtuig, nou ja vliegtuig het zag er allemaal nogal erg gammel uit.Ik zag het ff niet zo zitten met zo'n klein vliegtuigje ,als dat maar goed gaat. Maar we waren veilig geland, alleen zat het weer niet echt mee ,het regende volop. Vanaf het vliegveld zijn we met de taxi naar het centrum van willemstad gegaan. Daar hebben we heerlijk een beetje rond gekeken, gewandeld en lekker op het terras een beetje mensen zitten kijken. We hebben ons daar prima vermaakt en op een gegeven moment was het zonnetje ook lekker gaan schijnen. Prima dagje alleen jammer dat de terug vlucht naar huis was vertraagd en op een gegeven moment gewoon geannuleerd was. Dus hadden we een vertraging van 10 uur, we zouden 's avonds om 8 uur vliegen en nu vlogen we pas zondag ochtend om 6 uur terug naar huis. We mochten wel een nachtje in een hotel overnachten maar ja dat was zo kort voordat we daar waren moesten we al weer bijna terug naar het vliegveld. Alles bij elkaar waren we maar anderhalf uur in het hotel geweest, goed voor een bak koffie en een warme douche.
Kerst is super raar hier, je hebt helemaal geen kerstgevoel zoals in nederland. De kerstboom staat er wel en het is allemaal gezellig versierd maar toch mis je iets. Aan de andere kant is het ook wel lekker om in je korte broek lekker aan het kerst ontbijt te zitten. Kerstavond was onverwachts gezellig geweest, we zouden eigenlijk niets speciaals doen maar op een gegeven moment zaten we gezellig met Arie en Jose en Petra en Marco bij ons te borrelen. Hapje, drankje en slappe klets ,dus was een prima avondje. Eerste kerstdag was ff schrikken, we zouden 's ochtends even skypen met ons thuis om elkaar fijne feestdagen te wensen ,kregen we te horen dat papa in het ziekenhuis lag en dat hij op dat moment geopereerd werd. Gelukkig is alles weer goed gekomen met papa. Ondanks dat hadden we toch een gezellige kerst gehad met Arie en Jose, gezellig met zijn viertjes gourmetten.
Tussen kerst en oud en nieuw hebben we het lekker rustig aan gedaan en niet veel bijzonders gedaan. Ook oud en nieuw hebben we gezellig met zijn alle gevierd. Eerst om 19.00 uur onze tijd naar nederland gebeld om iedereen daar een gelukkig nieuwjaar te wensen want ja met een tijdverschil moet je het dan maar 2 keer vieren ,haha niet verkeerd al zeg ik het zelf. Daarna hebben we met Arie en Jose, Ron en Diana gezellig oud en nieuw gevierd. Is wel super lekker om in je korte broek een beetje naar al dat vuurwerk te kijken, allle hotels hadden hier super mooi vuurwerk dus we hadden ogen te kort.
Op 1 januari zijn we nog de nieuwjaarsduik wezen doen, die werd georganiseerd door hotel plaza. Alles was aanwezig zoals het hoort snert, roggebrood met spek en stamp met rookworst. Ook stond er een bikkelbad vol met ijs waar je in kon gaan. En om 13.00 uur was de duik iedereen had een unoxmuts op.
En daarna waren alle feest dagen weer voorbij en zitten we al weer in 2013. Nog maar 2 en een halve maand en dan zijn we weer thuis, het aftellen om zo maar te zeggen is begonnen. De tijd gaat super snel en we willen nog zoveel doen als we maar geen tijd tekort hebben. Maar dat zal waarschijnlijk wel mee vallen. Ik ga er nu maar een eind aan maken en er nog wat foto's bij zetten. Dikke knuffel en kus van ons en tot de volgende update maar weer.

• 07 Januari 2013 - 19:46

Ben En Tonnie:

Hallo Daniëlle en Kevin, Ook voor jullie een geweldig en succesvol nieuwjaar. Leuk om weer wat van jullie te lezen.
    Groetjes Ben en Tonnie

• 07 Januari 2013 - 20:34

Tanta Ans:

Heeej familieke,
    Ook jullie een super goed en gezond 2013 gewenst ook hier is alles goed verlopen met de feestdagen en we staan nu voor het familieweekend, zal wel weer een gezellige boel worden jullie zullen er vast meer van horen.Leuk om jullie ervaringen van kerst in de zon te lezen dat is echt heel raar maar ook wel bijzonder geniet nog even want de tijd vliegt.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons. XX

• 08 Januari 2013 - 14:47

Daan En Ronnie:

Hoi Kevin en Daan.
    Leuk om weer wat te lezen en te zien al zijn we aardig goed op de hoogte.
    Hier is het ook goed gegaan met kerst en oud en nieuw zolang we maar de goeie plaatjes aanvroegen HAHA af en toe ging het helemaal mis. Inderdaad ook wij missen iets hier...het is anders.
    Had al gehoord dat jullie pap weer beetje aan het opknappen is, gelukkig maar.
    Nou veel plezier nog de laatste weekjes en denk erom "doe wat je moet doen" zo was het toch.
    Groetjes Daan, Ronnie en de kids. XXX

• 09 Januari 2013 - 14:46

Gwen:

Hoihoi
    Had de foto van de nieuwjaarsduik al op Facebook gezien, zo zou ik 't ok niet erg vinden om em te doen :P, misschien een idee voor een komende vakantie :) Grappig ook om te lezen dat ze er al die andere Nederlandse dingen bij hebben. Waren er wel bikkels bij die in dat ijsbad sprongen of ging 't allemaal de zee in?
    Liefs Gwen