4 maanden op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu 4 maanden op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu

4 maanden op Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Kevin

28 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

kí tal allemaal, jaja alweer 4 maanden zijn we hier, nog 2 te gaan en dan zit het er alweer op voor ons. Bij jullie is het echt winter geweest de afgelopen weken, tenminste dat hebben we gezien en gehoord van iedereen. Eerlijk toe geven we zijn blij dat we het een keer mogen over slaan al die sneeuw en kou.
Eens even zien wat er allemaal gebeurd is de laatste weken. Eigenlijk best veel en ook weer niet haha. We hebben bedacht dat we voortaan elke zondag iets gaan doen, even genieten van de korte tijd dat we nog hier zijn. Daarom zijn we afgelopen zondag naar het national park geweest, het "Washington-slagbaai national park" in Bonaire. Dat ligt in het noorden van Bonaire en is een beschermd gebied ,met wat leuke dingen om te zien. Dus zo gezegd zo gedaan en dus zijn we om 8 uur 's ochtends vertrokken samen met Jose die wilde ook wel mee ,Arie niet die had er zijn buik al van vol haha. Je hebt 2 routes in het park de korte en de lange, en we hebben heel touristisch gedaan want we hebben de lange route gekozen. We hadden bedacht dat we zoveel mogelijk dieren op de foto moesten zetten die hier leven, nou we hebben er in totaal 8 gespot! We waren met het busje gegaan en het eerste deel ging kei goed, de weg was goed te doen ,alleen het laatste stuk was wat minder daar kwamen we af en toe even los van de grond zo slecht was de weg daar ,maar dat is ook wel lache. We hebben het overleefd en we hebben leuke foto's gemaakt. Daarna hebben we nog lekker met zijn 3 wat gedronken bij Karels beachbar en even bijgekomen van onze tourtocht in het park. Omdat we zaterdag hadden gegourmet en nog vlees over hadden konden we zondag 's avonds ook nog een keertje gourmetten ,dus dat was een geslaagd weekend al zeggen we het zelf. Waarschijnlijk gaan we volgend weekend kanoën in de mangrove dus dat wordt ook erg leuk want daar zijn we niet zo goed in, wordt vervolgd dus.
Het weekend ervoor waren we op zondag lekker uit gaan eten ,en van te voren waren we naar de indianenhut ( Arawak in Rincon ) geweest met live muziek. Even gezellig wat drinken en kijken naar al die mensen die hier dan helemaal uit hun dak gaan op de locale muziek wat Bachatta is. Wat wij als Nederlanders dan niet kunnen ,want daar zijn wij veel te stijf voor en hebben dus niet zo'n losse heupjes net als de Antillianen die lekker op en neer gaan op de muziek. Het is op die zelfde Zondag ook wel weer bewezen want er was wel een Nederlandse die het probeerde maar ja dat was het nou net niet zeg maar.
Verder hebben we lekker gewerkt in het zonnetje ,en genoten van het lekkere weer. Al met al weer een paar geslaagde weken. We maken er weer een eind aan voor vandaag en ga er nog wat foto's bij doen en dan zeg ik Ajó ( Houdoe ) en alvast voor als jullie dit lezen bon nochi ( fijne avond ) !

Dikke kus en knuffel van ons

• 28 Januari 2013 - 21:51

Anita:

erg mooi hoor,jammer dat we daar toen niet echt de tijd voor hebben gehad ,hadden we graag gezien.
    hele mooie foto,s ook en wat zijn jullie lekker bruin,nie normaal,maar geniet nog maar lekker saampjes van de laatste weekjes en doe wat je nog doen moet en dat is idd lekker zondags van het land de zon natuur eten drinken en van elkaar genieten,dikke dikke kus

• 28 Januari 2013 - 22:21

Tante Ine:

Lekker elk weekend iets leuks doen, een goei voornemen, want voor ge ut wit zitte weer in Nederland dus neem het er nog maar even van. Prachtige foto's en jullie hadden jullie huisdiertje ook wel mee kunnen nemen, die had zich daar ook wel thuis gevoeld. lieve groetjes en X

• 28 Januari 2013 - 23:00

Daan En Ronnie:

Hoihoi,
    Leuke foto's, heel apart net wat voor jullie daar.
    Jullie hebben groot gelijk dat je vanaf nu een beetje de boel daar gaat bekijken.
    Word een hele lange fotomiddag als jullie terug zijn hoor......maar das gezellie!
    Kan ik misschien ook nog is mezelf als" Doroth" zien haha????
    En denk erom GENIETEN nog.
    Groetjes Daan, Ronnie en de kids. XXX

• 29 Januari 2013 - 11:09

Riet Van Erp:

hallo Danielle en Kevin
    wat een mooie foto's je hebt wel weer een leuke dag gehad zo te lezen maar je moet er ook maar van genieten nu het nog kan want voor je het weet ben je weer hier de sneeuw is nu verdwenen en heeft plaats gemaakt voor regen maar dat ben je ook zo beu dan kun je beter genieten van de zon dat is toch een stuk aangenamer werk en geniet nog een tijdje groetjes en xxxx van papa en mij

• 29 Januari 2013 - 12:45

Astrid Gremmen:

Hey Kevin en Danielle,

Mooi verhaal en mooie foto's! Geniet nog maar lekker die 2 maanden dat jullie daar zitten. Kom daarna maar snel naar huis, het wordt een beetje saai in de buurt!

Xx

• 29 Januari 2013 - 23:04

Jose Steenbruggen:

hé Daantje,

Ja de tijd gaat heel snel!!
    Het ziet er daar fantastisch uit dus geniet er nog maar even van.
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik per as maandag voortaan je collega ben.
    Niet tijdelijk maar voor vast. Dit betekent dus dat je me goed ingewerkt hebt.
    Het lijkt me erg gezellig om in april weer samen te werken.
    Geniet nog maar met volle teugen van dat paradijs daar samen met Kevin.
    Groetjes José

• 31 Januari 2013 - 23:22

Ellie:

daan en kevin ziet er zeker mooi uit geniet nog maar even want het is nu zo voorbij
    maar dan krijgen we hier hopelijk ook mooi weer
    als jullie terug zijn
    en dan krijgen we ook de ander fotos te zien
    toen wij daar waren ha ha
    heel veel groetjes van ons ook aan arie en jose

• 11 Februari 2013 - 18:31

Leen:

Wauw, mooi man!! Maarre.. jullie komen toch nog wel terug hè?? Prachtig allemaal daar!

Veel plezier nog!!
    xxx