Carnaval Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu Carnaval Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kevin Daantje - WaarBenJij.nu

Carnaval Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Kevin

13 Februari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia,
Zo de carnaval zit er weer op. En het was een zeer geslaagd feestje geweest hier al zeggen we het zelf. Carnaval wordt hier alleen buiten op straat gevierd, voornamelijk overdag. Overal staan tentjes waar je drinken kunt krijgen en eten, de cafeetjes zijn wel open maar iedereen is op straat te vinden, super leuk en gezellig! En elke dag is er een parade die een aantal rondjes maakt. Het begint op vrijdag ochtend met de kinder parade, zaterdag de jeugd parade, zondag de grote parade, maandag de jeugd parade en dinsdagavond sluiten we af met de verlichte parade. We hebben ze niet allemaal gezien, we zijn alleen zondag en dinsdag geweest. Zondags was wel het grootste feest was ook super druk, iedereen komt dan naar kralendijk toe. We waren met een paar man gegaan maar uiteindelijk kom je iedereen tegen en is het een gezellige bende bij elkaar. We hebben met zijn alle veel schik gehad, ook dinsdag was gezellig geweest maar toen was het niet zo druk als zondag.
Zaterdag avond waren we wel op stap geweest maar geen carnaval gevierd, we waren samen met Jose naar het casino geweest om ons geluk te beproeven. Op heel Bonaire zijn 2 casino's beide zijn die bij een hotel waar je ook naar toe mag ook al ben je geen gast. Was wel leuk om te zien, heel klein en toaal niet te vergelijken met holland casino of zo iets dergelijks. Daarna zijn we gezellig bij city cafe aangeland waar we nog gezellig wat gedronken hadden.
Het weekend ervoor zouden we eigenlijk gaan kanoën in de Mangrove op zondag maar dat hadden we niet gedaan. We zouden gaan snorkelen in de Mangrove dat was veel leuker en mooier hadden we ons laten vertellen. Nadat ze ons hadde verteld waar we moesten zijn gingen we op pad. Het strandje waar we moesten zijn hadde we gevonden en wij het water in. Maar toen konden we de ingang niet vinden van de Mangrove dus is onze snorkel poging mislukt, helaas. Nu gaan we toch nog maar een keertje kanoën waarschijnlijk komend weekend. Dus na onze mislukte poging zijn we lekker naar het strand gegaan, beetje luieren en snorkelen hapje en een drankje dus we hadden niets te klagen.
En zo zijn er al weer 2 weken voorbij, nog maar 5 weekjes en dan zijn we weer terug wat vliegt de tijd toch. Nou ik ga er weer een eind aan maken, nog even wat foto's erbij doen zodat jullie ook een beetje mee kunnen genieten van de carnaval hier. En dan zeg ik Ajó
Dikke knuffel en kusjes van ons

• 13 Februari 2013 - 15:49

Tante Ans:

Wat leuk te lezen over jullie carnaval ook hier zit het er weer op vanavond nog haring happen en dan is het echt gedaan mag ook wel na zo´n 5 dagen vanaf ´s morgens een uurtje of 10 ik kan wel zeggen dat je gesloopt bent maar het was weer super in de tent alle dagen volle bak en geen gekke dingen gebeurt het is elke keer weer fijn om zo´n saamhorigheid te ervaren daar krijg je een warm gevoel van.
    Bijna zijn jullie alweer hier het gaat echt snel niet te geloven maar het zal wel leuk zijn om jullie weer te zien lief en een dikke knuffel van ons XXX

• 13 Februari 2013 - 16:51

Linda En Sander:

Haaaa,

Fijn te horen dat jullie toch een leuke carnaval hadden! Hier was die ok goed. John voet is den neijen burger! Dan wete jullie da vast bij aankomst haha! Ga noch vijf weekjes onwijs veel genieten en dan zien we jullie snel alweer!

Groetjes linda en sander

• 13 Februari 2013 - 19:24

Gwen:

Lekker hoor, zo wil ik ok nog wel een keertje carnaval vieren.
    Nog ff lekker genieten daar en dan zien we jullie over een weekje of 5 weer.
    Liefs Gwen

• 14 Februari 2013 - 13:48

Daan En Ronnie:

Hoi Kevin en Daan.
    Wat een leuke foto's weer, had er stiekem al een paar bij jullie Neomi op de foon gezien.
    Wij hebben ook een schitterende carnaval gehad. Maar zo'n verenpekske das toch wel heel mooi. (volgend jaar haha). En ja inderdaad nog een paar weken en dan zien we jullie weer. Jullie hebben denk ik heel wat te vertellen en te laten zien. Geniet nog maar lekker die paar weekjes voor dat je t weet sta je weer in Amsterdam. Tot gauw!
    Groetjes Daan, Ronnie en de kids. XXX.